*

7.1.09

SMS fra Cederoth

Takk for all støtte. De bombet de rurale fjellsidene rundt Cederoth by for to timer siden. 10 skrubbsår, 2 bekymrede mødre, alt kom hit til Ariel Sharon Memorial Hospital. Vi vasser i død, blod og amputater. Masse barn. Gravid kvinne. Jeg har aldri opplevd noe så fryktelig. Nå hører vi sandaler i sanden! Fortell videre, send videre, rop det videre. Alt. GJØR NOE! GJØR MER! DREP DIN LOKALE PALESTINER! Vi lever i historieboka nå, alle! ANITA A. SÆHLE, 3.1.09, 13:50 CEDEROTH, ISRAEL.

10 Comments:

Blogger Fucked Up Forlag said...

Hæ? Strange kinda comedy.

January 07, 2009 5:22 pm  
Blogger Markus Gaupås Johansen said...

stilig!

January 07, 2009 5:41 pm  
Blogger mrtn said...

Nå sender dere svært blandete signaler her, folkens.

January 07, 2009 5:43 pm  
Blogger 5080 said...

nei, jeg mente bare at det var bra satire.

January 07, 2009 11:41 pm  
Blogger mrtn said...

Jeg vet - du sa "stilig!" og Fucked up Forlag sa "Strange kinda comedy".

January 08, 2009 12:33 am  
Blogger Fucked Up Forlag said...

Mit signal er ikke blandet.

January 08, 2009 12:54 am  
Blogger Fucked Up Forlag said...

Eller hvad mener du, skulle jeg pludselig være pro-Israel fordi jeg ikke ser vitsen her? Min reaktion er faktisk tilnærmelsesvist religiøs (skriver jeg, med en vis overraskelse), på den måde at jeg følte spontan modvilje imod omskrivning af denne tekst så kort tid efter at den sagde hvad den sagde med henvisning til brutale realiteter.

January 08, 2009 12:19 pm  
Blogger mrtn said...

Slett ikke. Jeg synes også parodien er helt på kanten, men synes samtidig at harselasen med Anitha Apelthun Sæles hysteriske forsvar for det israelske massemord var morsomt nok til at den var verdt å publisere. (Det er altså ikke meg som har skrevet den, bare så det er sagt - jeg mottok den fra en venn.)

Jeg er enig i at man ikke skal gjøre narr av de lidelser som har blitt forårsaket av Hamas (jeg fordømmer alle angrep på sivilbefolkning i alle konflikter). Men Qassamrakettene har under denne konflikten stort sett bommet (de har vel tatt livet av til sammen 4), mens Israels raketter har drept 700 mennesker. Meldingens poeng er å understreke at det ikke er Israel som er offeret her, det er det palestinske folket.

January 08, 2009 2:47 pm  
Blogger Fucked Up Forlag said...

Uh, high ratings ... Gaza could be your blogging breakthrough.

January 09, 2009 12:11 am  
Blogger mrtn said...

WOW - du har rett. Men de kommer alle sammen fra Dagbladet, så de blir nok ikke hengende. He he. Hvem hadde visst at det var dette vi skulle gjort i all den tiden? Bare lenk til Dagbladet, så kommer bølingen etter.

January 09, 2009 12:53 am  

Post a Comment

<< Home