*

8.1.09

(Noe av) det jeg så

Her er video og beskrivelse av noe av det jeg så noe av før jeg gikk hjem. Jeg skrev det jeg så inn i en Underskogtråd. Limer det inn under. I tillegg lenker jeg til den posten jeg skrev om hvorfor jeg er imot voldelige demoer - fra for et par dager siden, fordi den har falt vekk fra forsiden.

Det var en voldelig demo etter fakkeltoget, oppe utenfor UD. Demonstrantene prøvde å komme seg opp til den amerikanske ambassaden. Politiet avanserte i full mundur, ca 50 mann sterke med syv biler. Det ble kastet noen få brostein og en del søppelspann og askebegre fra oppe i parken. Politiet ryddet parken over veien der jeg sto, og jeg måtte krysse diskret foran en linje med hestepoliti foran slottet for å komme meg hjem. Så politiet bruke pepperspray på de fremste demonstrantene. Det så ut som det hadde gjort tidligere, nemlig at det var hovedsaklig innvandrerungdom fra midtøsten som var voldelige.

Tidligere idag, derimot, så jeg en fullstendig unødvendig gassing av demonstranter utenfor ambassaden, rundt klokken 1835. Det var ingen våpen, stein eller fyrverkeri og kun en liten folkemengde på rundt de tredve, mot en 20 politifolk bak en barrikade.

Labels: , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home