*

29.10.08

Denne saken i dagens kulturnytt er interessant. "Nesten halvparten av alle bokdebutanter kommer aldri med bok nummer to" er ingressen. Det er gamle nyheter, men verdt å snakke grundig om.

Jeg synes også at denne saken er moro fordi dette faktisk er en debatt jeg hadde en hånd med i å starte. Den kommer nemlig fra en debatt jeg var med på å arrangere for et par dager siden på Bok i byen. Dette var en av premissene for "portvokter"-debatten som jeg var programansvarlig for. To av deltakerne i den debatten (Ibenholt og Øybø) er med i denne saken. Moro!

4 Comments:

Blogger existential cowboy said...

Sitat fra intervju med Rune F. Hjemås i Dagsavisen i dag: "Nå er jeg i full gang med videre skriving". Puh. Bra det finnes en andre halvpart også, i sånne undersøkelser.

October 29, 2008 3:01 pm  
Blogger mrtn said...

Godt for ham! Gleder meg til å se hvordan han klarer seg. Sitat kuttet fra artikkelen:

"Hjemås fortalte videre at arbeidstittelen på den neste boken, et selvbiografisk 1200 siders opus, var Den bedre halvdel

October 29, 2008 3:11 pm  
Blogger existential cowboy said...

1200 siders opus! Det kommer til å skje!

October 29, 2008 10:32 pm  
Blogger mrtn said...

"1200 siders opus! Det kommer til å skje!" bekrefter Hjemås.

October 30, 2008 8:17 am  

Post a Comment

<< Home