*

15.1.08

Verden Rett Vest

Er jeg den eneste som har merket meg dette?

Først, logoen til Verden til venstre, den nye open-source ideologiprosjektwebsiden til SV:



Og så, logoen til Sparebanken Vest:




Har disse samme designer, eller er dette et eksempel på det jeg har hørt flere opplever som en tiltakende vennlighet overfor kapitalismen innen SV?

Ganske uheldige typesnitt hadde de også valgt. Og hva er det det går i med den off-beige drop-shadowen? Og hvis man virkelig skal legge seg på en paranoid hermeneutikk: ligner den E-en ikke på €-tegnet?

Oppdatering: En årvåken leser på Audun Lysbakkens blogg hadde også merket seg dette designvalget.

Labels: , , , , , , , ,

4 Comments:

Blogger Susanne Christensen said...

Og dybest set er det jo en god, gammel swoosh.

January 16, 2008 10:09 am  
Blogger mrtn said...

ZOMG, du har rett! Hvordan kunne jeg ikke sett det?

Sparebanken Verden: Just Do It.

January 17, 2008 8:52 am  
Anonymous Anonymous said...

Tankelaus design, dette. Det skal kanskje symbolisere ein veg som tar av til venstre, men det ser også litt ut som ein pil, type ">", som peikar til høgre. Og, ja, typefjeset syg.

January 17, 2008 12:54 pm  
Blogger Anne Mette Lie said...

Jeg _visste_ at jeg hadde sett den logoen der før!

April 14, 2008 9:16 pm  

Post a Comment

<< Home