*

12.11.07

Bugge & Rishøi på Blå

I morgen kveld skal jeg intervjue Mikkel Bugge og Ingvild Rishøi på Litteratur på Blå. Dette gleder jeg meg stort til. Bugge og Rishøi er to forfattere som er både taleføre og skriveføre og uten tvil to av årets mest spennende debutanter.

En smakebit: Mikkel Bugge publisert novellen "Kraft" som er med i samlingen i nettidsskriftet Jung. Jeg har dessverre ikke funnet noen tekster av Rishøi ennå.

Her er programteksten:

Nye norske noveller, 13. november kl 19: Mikkel Bugge og Ingvild Rishøi debuterte i år med novellesamlinger. Bugges Yttersider og Rishøis La Stå har høstet usedvanlig gode kritikker, og Rishøis samling har til og med blitt hovedbok i Bokklubben Nye Bøker. Sammen med dem tar Litteratur på Blå temperaturen på den unge, norske novellen og ser nærmere på to av de mest lovende forfatterne fra årets debutanter.


Og det var altså på Blå, i Brenneriveien 9c.

Ellers var det første som slo meg når jeg leste disse bøkene at uansett hva som står i dem, så må det være to av de fineste bøkene som blir gitt ut i år om man dømmer på omslaget. Men dere vet sikkert hva Bo sa om den saken:

Labels: , , , , , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var en veldig fin litteraturkveldsstund, og jeg likte spesielt godt at de deltagende forfatterne hadde lest hverandre, det skapte en trygget i situasjonen og en dybde i samtalen som mangler når de inviterte ikke vet noe særlig om hverandre. Bra arrangement! Kudos til intervjuer og deltakere og to av høstens beste bøker.
Ragnfrid

November 15, 2007 3:08 pm  

Post a Comment

<< Home