*

22.10.07

Min milt står i Brann

I samsvar med det apokalyptiske temaet som har regjert denne uken, så er jeg litt usikker på om hva som er et sikrere tegn på endetiden: At Brann faktisk vinner gullet i år, eller at jeg faktisk bryr meg. Det tok dem kanskje kun 44 år, men prøv en gang å høre den apokalyptiske stemningen i denne sangen (som jeg tror Doddo skrev):
En dag skal det skje
At min bror begynner å spise kjøtt
Han er nemlig vegetarianer
Og er mest glad i blomkål
Epler, pærer, avocado,
Soyabønner og bananer.

En dag skal det skje
Det som skjedde det året
Da min mor fikk en gutt
Da John F. Kennedy ble skutt
Da det var lykkelige dager
Og ”jeg vil ha en blå ballong” var en slager.

En dag skal det skje
at Rosenborg rykker ned
at Palestina og Israel slutter fred
at Bush blir klok
at Raymond Kvisvik leser en bok
på flere hundre sider

En dag skal det skje
At han der oppe gjør retur
At all sykdom får en kur
At alle kan spise seg mett
At alle bergensere får rett
Og bridge blir hipt og kult og fett
Er det rart at dommedagskultuser slår rot?

Og dessuten: Massive skogbranner i Sør-California. Coincidence?

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det er den veien det går når du får fotballdame til dame. Med ett har du canal plus i stua, røde t-skjorter og håse skrik når Huseklepp bommer.

October 23, 2007 4:18 pm  

Post a Comment

<< Home