*

25.9.07

Øybø på Blå

Enda en siste-liten-påminnelse: Mattis Øybø gjester Litteratur på Blå i kveld for å snakke om sin nye roman Ingen er alene. Eskil Vogt (som nettopp vant Aamot-prisen igår) og Susanne Christensen deltar i samtalen.

Jeg har lest boken og den friker meg ut. Handlingen foregår stort sett et steinkast fra leiligheten min, og det er så mange synkronisistiske (?) detaljer i den at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne en gang. Verst var det da jeg satt i vinduskarmen på leiligheten min og leste hvordan hovedpersonen kommer gående opp på Bislett, opp gaten nedenfor min gate, så opp i min gate, og så RETT FORBI HUSET MITT (cue mann i rett alder som går forbi utenfor), hvorpå det avsløres at kjæresten til hovedpersonen jobber på skolen rett over gaten fra meg.

Og så heter en sentral karakter Peter Larsson og er filmforsker. Min far heter Peter Larsen og er filmforsker.

Labels: , , ,

2 Comments:

Blogger Peter Larsen said...

... og hvordan er denne sentrale karakteren, da? Forhåpentlig snill og lynende intelligent?

word recognition: wupeci -- wikipedia på rumensk

September 25, 2007 3:17 pm  
Blogger mrtn said...

Nei, jeg syns han minnet mer om deg.

But seriously folks, nei, karakteren minner vel ikke noe særlig om deg. Han er heller ikke særlig nøye beskrevet. Hans hovedfunksjon er at han er meget interessert i en bestemt filmregissør og vet en del om ryktene omkring vedkommendes forsvinning.

Jeg har ikke noen word verification (c'est mon blog) men Blogger er på fransk, plutselig.

September 25, 2007 3:42 pm  

Post a Comment

<< Home