*

4.9.06

Villa, vov-vov, Volvo og nykonservatisme

Tidsskriftet MEMO, som gir deg andre vinkler, som tør å stille de kritiske spørsmålene, og gi et ferskt blikk på de sakene som angår deg, har inngått en avtale med Volvo. 7000 Volvo-kunder, deriblant mine foreldre, har fått et abonnement på tidsskriftet MEMO, tidsskriftet som gir deg overraskende synspunkter på viktige spørsmål som angår deg, som tør å være forfriskende politisk ukorrekt, av Volvo.

Volvo. Selve symbolet på SV-borgerlighet. Høyborgen til den organiske, sikkerhetsbevisste, lilla-kledde, Steinerskolestøttende, rekkehusboende, venstre-orienterte, Bourdieu-lesende, rødvinsdrikkende, Beethoven-elskende, COOP-handlende, ferske-urter-spisende, peppermyntetedrikkende, miljøbekymrete, Nattjazz-gående, designer-bebrillete, jeg-synes-nå-at-den-siste-diktsamlingen-til-Jan-Erik-Vold
-var-litt-svak-synes-du-ikke, keramikk-lagende, seksuelt frigjorte, sikkerhetsbelte-brukende-med-baby-i-barne-baksetet kunden? Og så MEMO: Tidsskriftet som gir deg forfriskende vinklinger på hvorfor innvandrere og muslimer er et problem, som tør å stille de vanskelige spørsmålene om hvordan ting egentlig går ganske greit i Norge, så vi ikke trenger å skjerpe oss, som sier fra om det som ingen tør snakke om, f.eks. hvordan du bør uttrykke din identitet gjennom varekjøp og hvordan ultrakapitalisme egentlig er en god ide. Tidskriftet som, når vi koker det ned, egentlig er fullstendig markedsorientert, turbokapitalistisk, småfascistisk og innvandrerfiendtlig?

"- Vi vet at våre kunder er oppegående og samfunnsbevisste mennesker og tror at et slikt tilbud vil oppleves som positivt, sier markedssjef Steffen Bang i Volvo Norge til Dagens Næringsliv."

Hmm. Good call, Volvo.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Øystein Hedstrøm kjører Volvo

September 07, 2006 12:57 pm  

Post a Comment

<< Home