*

28.6.06

Kaffefilter for blogger

Jeg har forresten merket meg at det har dukket opp to konkurrerende tjenester som tilbyr en slags redaksjonelle blogger. Altså blogger som nesten ikke publiserer eget materiale, men som er organisert av folk som tråler igjennom bloggosfæren og nyhetssaker og ser etter interessant stoff. Et slags redaksjonelt kaffefilter på bloggosfæren som filtrerer vekk grumset og viser hva som er over middels interessant idag. Jeg liker ideen, men samtidig så mener jeg at det mest interessante med blogging ikke er de enkelte nedslagene med poster, men hva som trer frem over tid. Man bør nok alltid, hvis man har lyst til å få noe ut av bloggosfæren, følge et par blogger regelmessig.

De to tjenestene er Depesjer, som har sterk vekt på aviser og internasjonale sider i tillegg til blogger. Den drives bl.a. av min gamle sjef Jarle Petterson, og er uten tvil den av de to tjenestene med mest kvalitetsstoff. Den andre er Sonitus. Den har stort sett blogger, der de fleste er norske. Den virker som stedet å gå for å ta temperaturen på den norske bloggosfæren. Kvaliteten på stoffet er et par hakk lavere, men får i min bok litt ekstra pluss i margen for oftere å bruke mine saker enn Depesjer. Jeg vet ikke helt hva det sier om min blogg.

9 Comments:

Blogger Susanne Christensen said...

Det betyder: "You're cookin', bro!"

June 28, 2006 4:19 pm  
Blogger Susanne Christensen said...

Det betyder: "Du skriver ikke for lange eller for korte eller for obskure tekster og disse har gerne et *svirp* til sidst eller et lille *grin* eller en lille *krølle* eller en *radikal HOLDNING* (huu) i enden." - Wham bam, and you have a hit!

June 28, 2006 4:27 pm  
Blogger mrtn said...

Wow. Betyder det alt det? Nu rødmer jeg snart.

June 28, 2006 7:00 pm  
Blogger Susanne Christensen said...

Jeg bor her, jeg har ingen distance. Forresten, når kommer der T-shirts med (...)?

June 28, 2006 8:56 pm  
Blogger mrtn said...

Efter det nye design. Det tar tid.

June 28, 2006 9:12 pm  
Blogger Susanne Christensen said...

But the Shadys kick your ass ... Oops, started a war ...

June 30, 2006 8:12 am  
Blogger mrtn said...

That particular battlecruiser sailed twentyfive years ago, Susanne. But thanks for the put-down.

June 30, 2006 8:39 am  
Blogger Susanne Christensen said...

3 - 1 to anti-put-down.

July 02, 2006 7:37 pm  
Blogger Jarle Petterson said...

Uha... Dette skulle jeg visst ha kommentert for en stund siden, De.

Du vet hva jeg mener om saken, Martin:

Depesjer wants your brains.

Eller sagt på en annen måte, hadde det vært umåtelig gjevt om du hadde liret av deg et inserat eller to borti der dann og vann.

At Sonitus har lenket litt oftere, beror vel først og fremst på at de har et bloggfokus, tenker jeg. Men vi har da ikke vært helt borte vekk, vi heller.

Nå er ballen i din halvdel av banen, Grüners. Gi lyd, for fanden.

Sett den nye designen, btw?

July 30, 2006 8:59 pm  

Post a Comment

<< Home