*

16.3.06

Can anyone explain to me why my sidebar drops to the bottom of the page in IE?

4 Comments:

Blogger c said...

Min var også sånn. Jeg fikset det med å justere bredden på sidebar-wrapperen i templaten, men egentlig har jeg ikke peiling.

Hei forresten.

March 16, 2006 12:35 pm  
Blogger Jarle Petterson said...

Hei, Martin. Liksom Carina her, forstiller jeg meg at det har med bredden på sidebar'en, eller på elementer i den, å gjøre. Lenken til Tessa Nielsen Hayden forekommer meg litt lang, skjønt den ved behov ideelt skulle ha blitt brutt opp på to linjer.

Jeg har erfart noe av det samme selv. De gangene det har forekommet, har det vært forårsaket av sånne ting.

Jeg håper du finner synderen. Fingre krysset her i gård, iallfall.

March 16, 2006 12:51 pm  
Blogger Gaute said...

Det er vel en kombinasjon av bredden på sidebaren og bredden på det omsluttende elementet, som vel i dette tilfellet er "body", hvis jeg ikke tar helt feil.

Et godt feilsøkingstriks er å midlertidig tildele hvert element en distinkt farge i stilarket. Da ser du som regel raskt hvor de enkelte elementene begynner og slutter, hvor langt margene deres strekker seg, og eventuelt hvilke forskyvninger som inntreffer når du gjør endringer.

March 22, 2006 2:35 pm  
Blogger mrtn said...

Takk for tipset, Gaute! Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Bra triks.

March 22, 2006 3:37 pm  

Post a Comment

<< Home