*

23.2.06

we report - you decide

Jeg syntes det er noen utrolig morsomme og utrolig tydelige skillelinjer som kommer frem i dekningen av Årdal-saken. Var det noen som så på Dagsrevyen igår? Der var tonen fiendtlig. Reporteren, som helt tydelig var en lokal mann, hadde en sak der en av kildene bl.a. beskrev næringsministeren som en "tufs" (eller var det en "dust"? Husker ikke), og der Eriksens framferd på folkemøtet ble beskrevet som unnvikende og lite beroligende og "Eriksen kom tomhendt til Årdal," han hadde ingenting å gi folket, kun vage meninger, ingen løfter til det tapre folket, som kjempet nytteløst mot overmakten.

Ok, jeg overdriver litt, men seriøst. Det var en krass vekting. Når liveopptaket gikk tilbake til studio syntes jeg jeg så ankerdamen se helt paff ut.

Sammenlign så det med Olav Garvik sin sak i BT imorges. Sjekk særlig ut papirutgaven, hvis du kan. Den var ennå tydeligere. Der var Næringsministeren "raus" og stemningen steg i taket, og han klarte å vende sine motstandere med seg; med sin karisma og store raushet og humor klarte han å snu stemningenr, og han tente en gnist av håp i folkets varme hjerter.

5 Comments:

Blogger Mikkel said...

Det var "tulling". Jeg gjentar: "tulling". Bård Enoksen er en "tulling". Om han også er "dust" får andre avgjøre.

February 23, 2006 12:20 pm  
Blogger Mikkel said...

I rettferdighetens navn: NRK sin reportage var laget rett før møtet i folkets hus hvor Årdølingene fikk vite at Regjeringen rød/grøn vil gi dem en dørfabrik i kompensasjon, og dessuten dispensasjon for videre drift av den hallen som er truet.

February 23, 2006 12:26 pm  
Blogger Mikkel said...

Odd. Odd Enoksen. Ikke Bård. Odd.

February 23, 2006 3:20 pm  
Blogger Mikkel said...

Eriksen. Ikke Enoksen.

February 23, 2006 3:21 pm  
Blogger Mikkel said...

Til opklaring kan jeg fortælle at jeg har drukket en kande espresso på tom mave.

February 23, 2006 3:23 pm  

Post a Comment

<< Home