*

26.2.06

Hvor dum - på en skala fra 1 til veldig veldig dum - må man være for å lage den reklamen som står på side 13 i BT idag? Det er en reklame for en bilforhandler. 3/4 av siden er dekket av en kvinne som er litt sånn ubestemmelig over 30 år. Hun er ikledd en nedringet cocktailkjole, har voldsomt stylet hår og et lite smykke i halsgropen. På hendene har hun ...turkise gummihansker. Og hun lener seg på en mopp. I bakgrunnen ser man et rent kjøkken som ser ut som om det står i et utstillingsvindu et eller annet sted, og rett ved siden av henne står det en rengjøringstralle. Under står det dette:
Pent brukt, meget driftsikker

På sett og vis er det med bruktbiler som oss mennesker. Tiden setter sine spor og gjør oss til den vi er. Hos Auto 23 får du (blablabla). Det er grunnen til at du vil bli fornøyd med din neste bruktbil fra Auto 23.
Forestill deg den tilsvarende reklamen med en mann. Får du det til? Ikke jeg heller. Hvilket signal er det egentlig de prøver å sende her?

2 Comments:

Blogger Susanne Christensen said...

At Auto 23 er nogle sexistiske grissebasser som sælger produkter der suger?

February 26, 2006 3:28 pm  
Blogger Jill said...

Akkurat den reagerte jeg på også. Jeg lurte på om jeg skulle ringe dem og klage, men ble bare så lei at jeg ikke gadd. Helt åndsvak reklame..

February 27, 2006 3:11 pm  

Post a Comment

<< Home