*

1.10.05

synkronisitet

Susanne C må have sat sin impropability drive igang, for der sker mærkelige, og usandsynlige ting hver gang, eller ihvertfald påfaldende ofte, når jeg besøger hendes blogg.

1) 15. september sidder jeg på lesesalen og hører på iPoden min mens jeg surfer. Den har tilfeldigvis shufflet sig fram til Kate Bushs "Moving", fra hendes helt fantastiske debutalbum The Kick Inside. Teksten "Moving stranger, does it really matter?" er knapt nok sunget før jeg leser nøyaktig den samme teksten i denne posten hos Susanne.

2) Idag ser jeg at Susanne har linket til en artikkel av en Martin Larsen som ikke er meg, men som jeg ikke desto mindre ofte forveksles med i Cyberspace. Denne artikkel heter "Kunsten at mislykkes." Jeg sitter akkurat nå og skriver ferdig en artikkel som er en lesning av Tomas Espedals selvbiografiske trilogi. Den ene av to arbeidstitler på min artikkel (og nok den beste, så langt) er "Kunsten å mislykkes." Altså har to forskellige Martin Larsen, i to forskellige land, omtrent samtidig fundet ud af at de skal skrive en artikkel med den samme tittel, innenfor det samme fagfeltet. How creepy is that? Ikke merkelig at Paul Auster er så glad i Danmark.

6 Comments:

Blogger Susanne Christensen said...

Å, ikke bra. Nu kom jeg til at tænke på Sting.

October 02, 2005 12:03 pm  
Blogger mrtn said...

Sting? Hvorfor dog det?

October 02, 2005 12:06 pm  
Blogger Jarle Petterson said...

Man fornemmer, nei mer enn fornemmer, en Synchronicity-link her. Skjønt jeg har tatt en feil før. ;o)

October 02, 2005 12:17 pm  
Blogger mrtn said...

Ha ha - enda et tilfelle av synkronisitet: jeg skjønte det idet du gjorde det. Whoa.

October 02, 2005 12:19 pm  
Blogger Susanne Christensen said...

Ja, og jeg tænkte faktisk "whoa" lige i dét jeg læste det her! Vildt.

:)

October 02, 2005 12:31 pm  
Blogger Jarle Petterson said...

Ja, tenke seg til, Martin! Og sånn apropos synkronisitet - eller multitasking, mener jeg vel egentlig - presterte jeg å skrive ”[…] jeg har tatt en feil før”! ”[…] feil en gang før” skulle naturligvis den der lyde, og det er her multitaskingen kommer inn. Man konverserte en kollega (jau, på ein sundag) på Google Talk mens tastingen pågikk. Menn og multitasking, De vet…

October 02, 2005 12:44 pm  

Post a Comment

<< Home