*

13.9.05

skadefro

Jeg har bare hørt navnet "Abortmotstandernes Liste" nevnt et par ganger under valgkampen, og da bare når små, sinnsyke partier ble nevnt.

Men utav nysgjerrighet googlet jeg dem litt, og oppdaget to interessante fakta. Det ene, som min venninne L kunne fortelle meg forleden dag etter noe jeg kun kan anta var hysterisk knising i forhåndsstemmeboden, var at det kun står menn på listen. Det er fordi det vil være en så stor påkjenning for dem som stiller, at de stakkars, sarte, skrøpelige blomstene som kvinner tross alt er, skal skjermes mot det.

Sakset fra Dagen:
– Vi vil ha djerve menn som kan stille i bresjen for å komme på Tinget for å tale imot fosterdrapet, forklarer en av initiativtagerne, Ivar Kristianslund – tidligere formann for Kristent Samlingsparti. Han tilføyer at de kristne menn som stiller på listen, må regne med å bli spottet og hundset med av mediene. Derfor vil de spare kvinnene for den påkjenningen det vil være å stå på denne listen.

– Men saken angår jo kvinner. Derfor er kvinner velkommen til å støtte opp om arbeidet vårt. Det er mye praktisk som må gjøres før vi klarer å havne på Stortinget. Kvinnene presses jo til å bli mordere av leger, sosionomer og annet helsepersonell.

Saken angår kvinner? Tror du? Joa. Kanskje det. Men så godt at du kan ha kvinnene gående i bakgrunnen, så de kan styre og stelle og koke kaffe for deg mens du tar de tunge løftene. Ja, det er i sannhet godt å vite at Gud ga deg den trøst og salve som kvinnen er.

Det andre interessante jeg oppdaget, og hvis du har et utrolig sterkt forhold til sangen "Måne og sol, så bør du ikke lese videre etter komma,
...
...
...
...
var at Egil Hovland sto på listen. Han som skrev "Måne og Sol", altså. Jeg visste at han var religiøs, men dette var vel litt i overkanten, syntes jeg. Nå er jeg nødt til å tenke på abort hver gang jeg hører et kor av 6-åringer synge den falsk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home