*

23.9.05

En annen graverende språkfeil jeg tenker på hver gang jeg hører (den ellers fine) sangen:
I'll lose some sales
and my boss won't be happy,
but I can't stop listening to the sound
of two soft voices blended in perfection
from the reels of this record that I found
(Kings of Convenience - "Homesick" - Riot on an Empty Street)

Records har ikke reels! De har grooves! Som i: nå groover vi, dere. Som i: jeg har funnet grooven. Som i: Hvordan Stella fikk sin groove tilbake. Reel betyr spole. Det kan også bety en spinnende bevegelse, men da burde det være "from the reeling of this record that I found." E.l.

(For de som ikke følger med, så har jeg startet en billig språkvasktjeneste for popmusikere. Jeg kan nås gjennom maillinken i sidebaren.)

1 Comments:

Blogger Unknown said...

This comment has been removed by a blog administrator.

September 29, 2005 3:09 pm  

Post a Comment

<< Home